Instagram mecrasındaki fotoğraflarımda genel olarak bir belirsizlik hâkim. Görünmeyen yüzler, siluetler ya da sadece gölgeleri kullanıyorum. Fotoğrafa özgü belirsizlik, bu şekilde tanınır ve kabul edilirse fotoğrafçıya benzersiz bir ifade gücü kazandırabilir.

ANLATMANIN BAŞKA YOLU

INSTAGRAM | SERKAN ÇOLAK

Mobil fotoğrafa ilk zamanlarda hep mesafeli durdum. Kabullenmem kolay olmadı.Geleneksel kalıpların ötesine geçmek zaman alabiliyor.Ancak fotoğrafın bir ifade aracı olduğuna inancımla, bu alanı anlık ruh halimi yansıtmak için kullanır oldum.Günümüz dünyasında fotoğraf,tüketim hızıyla birlikte kendisine yeni mecralar yaratan bir olgu haline geldi. Instagram,bu mecraların ne ilki ne de sonu olacak.Fotoğrafçının gelenekle zihinsel bağlarını koparmadan yeniliklere açık olması ve bu alanları verimli kullanması gerektiğini düşünüyorum.Çünkü bazen bilmediklerimiz,bildiklerimizden daha önemli olabiliyor.Yeniliğin yolu merak etmekten geçiyor.Fotoğraflar da izleyende merak uyandırmalı,görüneni değil görünenin ardını anlatabilmeli. JohnBerger'in altını çizdiği gibi,bütün fotoğraflar belirsizdir ve bir sürekliliğin içinden koparılıp çıkarılmıştır.Fotoğrafa özgü belirsizlik,bu şekilde tanınır ve kabul edilirse fotoğrafçıya benzersiz bir ifade gücü kazandırabilir.Anlatmanın başka bir yolu olarak kullanılabilir.

Instagram mecrasındaki fotoğraflarımda genel olarak bir belirsizlik hakim,tamamı görünmeyen yüzler,siluetler ya da sadece gölgeleri kullanıyorum.Zamandan ve mekandan soyutlanmış fotoğraflar olabiliyor.Mesela sabahları çok erken saatte uyanıp işe gidiyorum.Bazen bir rüyada genellikle ise bir kabusun ortasındayım gibi hissediyorum.Eğer bir kabus ve kasvet durumu varsa bu,fotoğraflara da olduğu gibi yansıyor.Ve ben bunu ruh halini seviyorum.

Genel anlamda,ister sokak ister belgesel fotoğraf ya da herhangi bir alanda üretilen işlerde fotoğrafçının fotoğraflarının içinde yer alması gerektiğini düşünürüm.Çünkü fotoğraflar fotoğrafçının kimliğidir.Başka birini fotoğraflasanız bile o fotoğrafta sizden birşeyler vardır,olmalıdır.İzleyene bunu hissetirmelisiniz.Eğer hissedilmiyorsa iyi işler üretmek konusunda ciddi sıkıntılar var demektir ki, ülkede maalesef böyle bir durum var.

KİMDİR | SERKAN ÇOLAK

2004 yılından bu yana fotoğraf üretmektedir. Ulusal ve uluslararası alanlarda önemli fotoğraf organizasyonlarında ve sergilerde yer aldı, ödüller kazandı. Fotoğrafı, bir ifade biçimi ve yaşanılan zamana tanıklık olarak algıladı. Başlarda bu algı, daha çok içsel bir tutumken zamanla toplumsal ve belgesel bir anlam kazanmaya başladı. MahzenPhotos kolektifi kurucularındadır.2010 yılından bu yana Sinan Kılıç’la birlikte “Kadifekale ve Kentsel Dönüşüm”, “Reş” , “Aquadis”, ''Suriye'den Sonra'' adlı projeleri hazırladı. Son dönemde Suriyeli sığınmacı çocuklarla ve çalıştığı okuldaki öğrencilerle fotoğraf atölyeleri düzenliyor.Halen bireysel ve kolektif çalışmalarına devam etmektedir.

www.mahzenphotos.com

  • İNSANLIĞIN KARANLIK YÜZÜ

    İNSANLIĞIN KARANLIK YÜZÜ

    SERGİ - KİTAP | EMİN ALTAN
    Fotoğrafçı Emin Altan’ın 'Chaosmos' adlı fotoğraf sergisinde yaptığı seyahatlerde şahitlik ettiği küreselleşme ve insan doğasının karanlık taraflarını belgeleyen fotoğraflar yer alıyor. [»]
    08-11-2018
  • 1891'DE BİSİKLETLE ASYA

    1891'DE BİSİKLETLE ASYA

    GEZİ | W.SACHTLEBEN, T. ALLEN JR.
    Amerikalı iki genç gezgin Londra’dan aldıkları Kodak marka fotoğraf makinesi ve bisikletleriyle uzun bir yolculuğa çıktılar. 1891 yılında ‘Bisikletle Küçük Asya’ turlarına Yunanistan’dan başladılar. Sonra ise Türkiye, İran üzerinden Ortaasya'ya ulaştılar. [»]
    07-06-2016
  • 10 YILDA

    10 YILDA

    SERGİ | TUNCAY DERSİNLİOĞLU
    Çalışmalarını İzmir’de sürdüren fotoğrafçı Tuncay Dersinlioğlu’nun kişisel sergisini açıyor. [»]
    09-09-2017
  • EMİN ÖZMEN'LE MAGNUM YOLUNDA

    EMİN ÖZMEN'LE MAGNUM YOLUNDA

    RÖPORTAJ | SELAHATTİN SEVİ
    MAGNUM'a Türkiye'den aday gösterilen ilk foto muhabiri Emin Özmen, bu keyifli maceranın öyküsünü anlattı: Çok heyecan verici ve motive edici... [»]
    28-08-2017