İstanbul Modest Fashion Week (IMFW) muhafazakâr modanın dünyaca ünlü tasarımcılarını, takipçileriyle büyük kitlelere etki eden fenomenlerini, kanaat önderlerini ve moda tutkunlarını tarihi Haydarpaşa Garı'nda bir araya getirdi.

MUHAFAZAKAR MODADA SON İSTASYON

FOTO ROPORTAJ | SELAHATTIN SEVI

Haydarpaşa Tren İstasyonu’nun boş ve yalnızlığa terkedilmiş peronlarındaki ‘muhafazakâr renklilik’ kendini önce sosyal medyada duyurdu. Endonezya’dan Amerika’ya kadar tesettür modasının fenomenleri instagram hesaplarından ‘büyük buluşma’nın anonslarını kendi dillerinde ve global lisan İngilizce ile yaparken bazı Türkiye gazetelerinin sürmanşetleri hazırdı: Tesettürün içini boşaltıp podyuma sürdüler, Modanız Batsın! Ardından Beyazıt ve Fatih Camisi önlerinde Ortadoğu gündemli nümayişler tertip eden başka bir sosyal cemaat boş durmadı, kızlı erkekli intifadalarını Haydarpaşa Garı önüne taşıdılar. Yüksek volümlü müziğin sesi ve alınan sıkı güvenlik önlemleri sayesinde ‘dışarıdaki sesler’ ve sloganik tekbirler çok cılız kaldı. Böylece hafta sonu İstanbul, düzenleyenlerin kendi deyimleriyle ‘ölçülü giyinmeyi benimseyen kesimleri ve bu konuda yol alan markaları’ uluslararası bir platformda bir araya getirmiş oldu. İstanbul Modest Fashion Week (IMFW) muhafazakâr modanın dünyaca ünlü tasarımcılarını, takipçileriyle büyük kitlelere etki eden fenomenlerini, kanaat önderlerini ve moda tutkunlarını bir araya getirdi. Birleşik Arap Emirlikleri’nden Annah Hariri, Endonezya’dan Anniesa Hasbuan, Fransa’dan Gulshaan, Bahreyn’den Samair Murad Colllezione gibi dünyanın takip ettiği birçok ismin koleksiyonlarını paslanmış vagonların ve kesif küf kokularının arasına kurulan stand ve podyumlarda meraklılarına sunuldu. Atölye ve konuşmalarla devam etti. Kariyer Akademi’de stilistlik öğrencisi olan Ayşe Durmuş, fuara katılan Arap ve Uzakdoğu modasının yoğunluğundan şikayetçi. ‘Açıkçası geldim ama çok da beğenmedim’ diyor, kendi tasarladığı ve giydiği sade ve siyah elbisesiyle. Amacı okulu bitirip bir butik açarak kariyerine devam etmek. Gerçekleştirdiği defilesi beğenilen sektörün tanınmış modacılarından Hilal Oğuzkan’ın standında ise konu böyle bir etkinliğin geç kaldığı ile ilgili. ‘İnsanlar daha iyi giyinmek istiyor ve bu bir ihtiyaç’ diyen Hilal Oğuzkan sadece muhafazakâr Müslümanlar değil Müslüman olmayan ama bol giyinmeyi seven yabancılar bile ilgi gösteriyor, diyor. Dışarda yapılan protesto gösterileri yüzünden işi bittiği halde dışarı çıkmaktan çekinen Meral Gül ise, yapılanları gereksiz ve ön yargılı olarak görüyor. Eyüp semtinde oturan ve Nişantaşı’nda ofisinde çizdiği tasarımları ünlü butiklere veren Gül, tesettürlü sosyete yakıştırmalarını haksız buluyor. Yaptığımız tasarımlar herkesin ulaşabileceği kadar hesaplı, diyor. Filipinler’den gazeteci olarak İstanbul’a gelen ve moda üzerine yazılar yazan gazeteci Regine Guevera ise, aradığından fazlasını bulduğunu belirtiyor. İstanbul’un tekstilde ve tesettür modasında merkez olabileceğini söyleyen Guevera’yı podyum kadar sıradan insanların giyimleri de etkilemiş. Aydha Mehnaz ise eşi ile birlikte geldiği İstanbul’da gördükleri ilgiden memnun.

İngiltere merkezli moda fenomeni Dino Tokio, birçok küresel markanın muhafazakâr koleksiyonunun defilesinde yer alan ünlü model Mariah İdrissi, Kuveytli kanaat önderi Fatema Al Awadhi ve birçokları, tasarımcı ve marka direktörleriyle bir araya gelerek ‘Global çapta muhafazakâr moda markası nasıl olunur?’ gibi gündemlerle bir araya gelen ve Moda Nisa’nın ana sponsor olduğu etkinlik büyük bir pazara da kapı aralıyor. Dünya genelinde tesettür giyim sektörü geçen yılın rakamlarına göre 266 milyar dolarlık bir ciroya sahip. 2020 yılına kadar bu rakamın 484 milyar dolara ulaşacağı ön görülüyor. Türkiye ise yıllık 39,3 milyar dolarlık harcamayla muhafazakâr giyim tarzında hatırı sayılır bir pazar. 

  • SON TOPHANELİ

    SON TOPHANELİ

    FOTO RÖPORTAJ | NİHAL GÜNDÜZ
    Tophane sokaklardaki hayatlar, insanlar değişmeye, taşınmaya, binalar değişerek güzelleşmeye başladı. Bir fotoğrafçı olarak bir şeylerin değişmeden kalabileceğini sadece fotoğraflarımla anlatabilirdim. [»]
    24-06-2016
  • SUMMER 60 +

    SUMMER 60 +

    INSTAGRAM | OĞUZ NUSRET BİLİK
    Türkiye’ye gelen 60 yaş ve üstü turistlerin tatil halleri hüzünlü bir gerçekliği, yalnızlığı anlatıyor. Genellikle büyük yolcu gemileriyle aynı mevsimde gelip, aynı otellerde kalıyorlar. Yalnızlıklarını ise kendi yaş gurubundan dostlarıyla paylaşıyorlar. [»]
    27-06-2016
  • GELECEĞE YOLCULUK

    GELECEĞE YOLCULUK

    FOTO RÖPORTAJ | ELENI ONASOGLOU
    Benim fotoğraf dilim çok erken dönem hatıralarıma, donmuş zamanı korumaya harcanan sonsuz bir çabaya ve başlangıçta biten bir geleceğe doğru yapılmış zamanda bir yolculuk. [»]
    13-07-2016
  • İNSAN İNSANI ÇEKERMİŞ

    İNSAN İNSANI ÇEKERMİŞ

    SERGİ | SELAHATTİN SEVİ
    Othmar Pferschy’den günümüze Türkiye Fotoğrafında insanın serüveni ‘İnsan insanı çekermiş’ başlığı altında İstanbul Modern’de bir araya geliyor. Serginin küratörü Merih Akoğul. [»]
    25-05-2016