Fotoğraf farklı kültürleri, farklı duyguları keşfedebilmek için kullandığım bir araç… Tanıştığım yeni yaşamlarla hayatı sorgularken, tanıklık ettiğim sorunlara farkındalık yaratmak için bir araç…

ORADA ONLARLA OLMAK

INSTAGRAM | ASUMAN ERGÜNEY

Kendimi ifade edebilmenin yollarını ararken tanıştım fotoğrafla. Söylenmesi gereken sözler, anlatılması gereken anlar birikiyordu. Güçlü bir kalemim etkili bir dilim olduğunu düşünmüyordum ama görüyordum, hissediyordum. Gördüklerimi, hissettiklerimi yüreğimde yaşıyordum. O zaman gördüklerimi göstererek anlatabilirdim kendimi. İşte fotoğraf benim için en doğru anlatım biçimi olarak girdi hayatıma. Başlangıçta anlatmak için kullandığım bir araç olarak. Lise yıllarından başlayan, toplumsal olaylara, insan haklarına ya da haksızlıklarına karşı olan alakam beni doğrudan belgesel fotoğrafa yönlendirdi. Alakalı olduğum konularda sessiz kalmamalıydım. Fotoğraf ses olmuştu bana.

Ötekileştirilmiş, yabancılaştırılmış, yalnızlaştırılmış insanların, hikâyelerin içinde geziniyordum. Önceleri derdim onların hikâyelerini fotoğraflarla diğer insanlara aktarmaktı. Fakat zamanla fotoğraf bu hayatların içine girmek için kullandığım bir araç haline geldi benim için amaç olmaktan çıktı. Bilmediğim, hissetmediğim ne çok hayat varmış. Kendi farkındalığımı, düşünsel dünyamı zenginleştirmeye başladım. Fotoğraf benim için başlangıçtaki anlamından uzaklaştı. Ortaya çıkacak muhteşem kareler için, onları başkalarına göstermek için çıkmıyorum artık yola yeni hayatlara tanıklık etmek için çıkıyorum.

Artık fotoğraf amaç olmaktan çok araç benim için… Farklı yaşamları, farklı kültürleri, farklı duyguları keşfedebilmek için kullandığım bir araç…

Tanıştığım yeni yaşamlarla hayatı sorgularken, tanıklık ettiğim sorunlara farkındalık yaratmak için bir araç… Hayatın yoğunluğundan yorulan ruhumu dinlendiren, arındıran ve yeni dostluklara ulaştıran bir araç…

Fotoğraf... Belki de sadece kendim için yazdığım öykülere açılan pencere... Belki de kendimden, evimden, işimden, hayatın sıradanlığından kaçıp sığındığım bir liman... Belki de etrafta olan saçma sapan her şeye karşı kelimelerle dile getiremediğim aykırılığım... O kadar çok belki de var ki fotoğraf için söyleyebileceğim. Dolu dolu yaşamımın her yerinde çünkü fotoğraf.

Bunun için tekniğiyle çok ilgilenmem fotoğrafın, bence güzel olan orada olmak, tanık olmaktır.

KİMDİR | ASUMAN ERGÜNEY

Asuman Ergüney, 1976 Ankara’da doğdu. Hacettepe Üniversitesi Tarih Bölümü’nden 1998 yılında mezun oldu. Fotoğrafla üniversite yıllarında tanıştı. Kredi tamamlamak için aldığı fotoğraf dersleri Ergüney için vazgeçilmez bir tutkuya büründü. Üniversite yıllarından sonra fotoğraf çalışmalarına ve eğitimlerine AFSAD bünyesinde devam etti. Halen AFSAD Yönetim Kurulu üyesi olarak dernek çalışmalarında yer almaktadır. Bordophotos Collective kurucu üyeleri arasında bulunan Ergüney'in çalışmaları belgesel fotoğraf üzerine yoğunlaşmıştır. Ergüney, “Me Romis Sinom”-Türkiye’de Romanlar ve meslekleri; Bekleyiş” -Türkiye’de sığınmacı hayatlarından kareler; “Amen” –GüneydoğU Anadolu’da inançlar ve inanışlar; “Ulus Altındağ da Kentsel Dönüşüm”; “Mevsimlik Tarım İşçileri”; "Rec’a/Umut" - Suriyeli Mülteci Kampları isimli belgesel çalışmalar da yer aldı.

www.bordophotos.com

asumanerguney.blogspot.com

  • FOTOĞRAFA 'GENİŞ AÇI'DAN BAKINCA

    FOTOĞRAFA 'GENİŞ AÇI'DAN BAKINCA

    Depo, bugüne kadar yaptığı projelerden bir seçki ve farklı formatlardan oluşan bir konuşmalar dizisiyle Geniş Açı Proje Ofisi’ni ağırlıyor. 7 Kasım'a kadar sürecek etkinlikte sergiler, portfolyo değerlendirmeleri, söyleşiler var. [»]
    27-10-2018
  • ANİ DÜNYA MİRAS LİSTESİ'NDE

    ANİ DÜNYA MİRAS LİSTESİ'NDE

    HABER | MEHMET ARDA DURU
    Ani Harabeleri İstanbul’da yapılan toplantıda Dünya Miras Listesi’ne dâhil edildi. Kars'ta bulunan Ani Harabelerinin listeye dâhil edilmesiyle, Türkiye’nin Dünya Miras Listesi'ndeki alan sayısı 16 oldu. [»]
    15-07-2016
  • NEŞENİN NEFESİ

    NEŞENİN NEFESİ

    SELAHATTIN SEVI
    “Gitmediğim köy, çalmadığım düğün kalmadı” diye söze başlıyor Ali Karaalp, nam-ı diğer Köpürcekli Ali. Kütahya Tavşanlı’dan Balıkesir’in Dursunbey’ine kadar bazı akranları, arkadaşları aynı işi yapmış olsalar da, her zaman onun zurnası öter. [»]
    13-05-2016
  • SUMMER 60 +

    SUMMER 60 +

    INSTAGRAM | OĞUZ NUSRET BİLİK
    Türkiye’ye gelen 60 yaş ve üstü turistlerin tatil halleri hüzünlü bir gerçekliği, yalnızlığı anlatıyor. Genellikle büyük yolcu gemileriyle aynı mevsimde gelip, aynı otellerde kalıyorlar. Yalnızlıklarını ise kendi yaş gurubundan dostlarıyla paylaşıyorlar. [»]
    27-06-2016